tisdag 18 december 2012

AM I A FREAK?

Agende%252018%2520mesi_540_large
Bild: weheartit.com

Alla som känner mig vet att jag älskar att planera. Jag planerar dagens händelser och i vissa fall jätte detaljerade grejer! Alltså jag vill planera ALLT! Jag vet att det ibland går lite till överdrift, så försöker hålla mig tillbaka lite. Men jag blir lätt stressad eller orolig om jag inte planerar, så därför gör jag det. Men i många onödiga saker försöker jag hålla mig tillbaka och här också lärt mig att när det är flera personer blandade, så ska jag inte ta en så stor roll och försöka planera allt till punkt och pricka, för det finns människor som inte tål det, hihi.

Men jag har ju som sagt planerat mitt liv 10 år framåt. Så här har jag planerat, men vet såklart att livet inte går att planeras och planer förändras hela tiden. MEN i alla fall så här tror jag i dagens läge att det KANSKE kommer att se ut:

Bli färdig från skolan vid åldern 23.
Jobba ett år, medan Nicke ännu studerar.
Skaffa första barnet före åldern 25.
Någonstans här emellan så förlova oss och gifta oss (men det kan man ju inte planera när Nicke ska gå ner på knä. Han får nog överraska mig ;) )
Jobba några år, kanske också få fastanställning på ett ställe där jag trivs.
Bo i ett radhus eller något liknande.
Skaffa hund.
Efter att vi med Nicke har båda bra jobb och hoppeligen fastanställning, så börja bygga hus.
Skaffa andra barnet före åldern 30. Helst också det tredje barnet före åldern 30, men inget måste.


Vid åldern 35 vill jag alltså ha tre barn, ett hus, en hund och fastanställning. OBS det här är ju så som jag NU tror och vill. Men min förra 10-års-plan, såg ju nog ganska annorlunda ut. Livet ändras hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.