tisdag 26 februari 2013

DAGENS KALORIBOMB


I dag har jag bakat chokladmousse kaka. Smakade just på den efter att den har varit och stå i kylen i typ fyra timmar. Riktigt god! Jag är inte så förtjust i sötsaker, en liten smakbit är helt gott, men tycker mera om själva tillverkningen.

Chokladmoussen är smaksatt med lite aprikos-likör och bottnet är gjort av mandelmassa, ägg och kakao. Konstigt nog så smakade bottnet helt som vanligt kakbotten! Skulle aldrig har gissat att det var mandelmassa om jag bara smakade på det. Så de som inte tycker om mandelmassa skulle nog ändå tycka om den här kakan. Kan jag lova!

Nu ska jag strax iväg och träffa Nise och gå på BodyBalance timme! Har varit på det endast en gång tidigare och det som jag minns var att hela kroppen var sjuk nästa dag! Är nog faktiskt lite sjuk i kroppen i dag, efter gårdagens pilates och yoga.

Efter det ska vi träffa Lotta och dricka lite te och prata om allt mellan himmel och jord! Det är ju så länge sedan sist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.