onsdag 27 mars 2013

HOME SWEET HOME


Gott med mat! Kocken Hanna gjorde kyckling-pastasallad och batong med getost och pesto. Slurps!

Skönt att vara hemma efter en evigt lång tågresa, som gav mig illamående och ångest. Illamåendet kom från när tåget gungade åt alla håll och luften var dålig. Ångesten kom efter att illamåendet kom och jag fick ge upp med kandskrivandet. Har fortfarande en massa kvar att skriva!

Men som sagt skönt att vara hemma. Min lilla sötnos sprang genast och hälsade på och skrek ut hur mycket han saknat mig! Fick dessutom en oväntad och ovälkommen gäst, som hälsade mig välkommen hem, genast framför vår ytterdörr. Nämligen en råtta lika stor som vår hund! Gissa om jag skrek till och har gått och tittat omkring mig hela tiden sen dess. Okej, den var ute, så den finns inte här inne. Men gissa om jag också vågar gå ut nu, när den senast satt där på vår trappa?! Nehej... Jag stannar inne!

Nu har jag då fått se en levande råtta för första gången i mitt liv. Kan säga att jag skulle helt fint ha klarat mig i livet utan att ha behövt se en alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.