fredag 12 april 2013

BANANSMAK OCH LÄCKANDE FLASKA




Jag vill kommentera lite flaskan, jag fick med i kampanjen Maxim Sports. Det som jag gillar med den är att den har mått på sidan, så när jag blandar de här olika träningsdrycken, så går det lätt att se hur mycket vatten man ska tillsätta. Flaskan är lite grann genomskinlig, så man ser helt bra. Och jag tycker det är bra att den inte är helt och hållet genomskinlig, för vissa sportdrycker har inte så fin färg, så då kanske man inte vill så gärna dricka det om det ser ut som urin eller något liknande.

Det som jag är lite missnöjd med, är att korken vill inte riktigt hålla, dvs. flaskan läcker. Okej, det är inte så farligt, så länge man inte har den uppochner i väskan med alla sportkläder.

I dag provade jag Maxim Sports Recovery Bar med smak av banan efter min träning. Mums den var god! Okej, om jag ska vara ärlig, så de här chokladstångarna är nog helt goda, men om man läser vad de innehåller så är de inte så superhälsosamma. De flesta innehåller mera socker än protein. Så hoppas ingen har lurats av att "de är ju träningschoklad, så det måste ju vara hälsosamt". De är inte hälsosamma, men de är nog hälsosammare än vanlig choklad, så det är lite mera okej att äta en sånhän efter träningen än en vanlig kissmet.

Sedan tycker jag nog att de där man äter före träningen är helt okej, då när man inte har tid att äta något före träningen, för de är så lätta att bära med sig och de går att äta just före träningen börjar. Det kan du ju inte göra med vanlig mat. Man ska ju helst äta 2-3 timmar före träningen. Men ifall du inte har möjlighet till det, så då är en Maxim Sports chokladstång riktigt bra att äta.

www.buzzador.fi
www.maximsports.fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.