torsdag 4 april 2013

FUNDERINGAR OCH TANKAR


Älskar färgerna jag har haft på mig i dag! Tycker så om alla färger, men ändå har jag inte så mycket sådana kläder i skåpet. Varför är det alltid så att man bara köper de där "säkra" och "trygga" kläderna, som är svarta, vita och gråa? Våga gå med färger!

Började lite fundera på bloggar här just när jag läste de som jag följer. Vad gör en blogg bra? Alla har säkert olika saker de letar efter i bloggar och som får dem att fastna för dem. För mig är det bilder. Det finns bloggar, som jag inte alltid ens orkar läsa för de skriver så mycket, men jag kollar bilderna då istället. Jag är en visuell person och för mig är det viktigt med fina bilder.

Vad får er att följa med en blogg? Är det bra och långa texter om allt mellan himmel och jord eller är det fina inspirerande bilder? Läser ni någon viss sorts bloggar? Typ modebloggar? Eller tycker ni om när någon skriver om sin vardag och lägger ut bilder på sig själv?

Jag kan säga att det som får mig att fastna för en blogg är bilderna. Bilder på personen själv alltså, inte en massa collage. Bilder på personen som bloggar, vad hon/han gör osv. Det är det jag själv också strävar till. Att ha bilder i varje inlägg, bjuda på bilder på mig själv och skriva lite kort om mitt liv. Visst kunde jag skriva en massa lång texter hela tiden, men skulle någon faktiskt orka läsa allt? Mm, vem vet... Vem orkar läsa hela det här inlägget då? Hahaa.

Det är lite svårt som bloggare att veta vem som läser, vad tycker de om i din blogg och VARFÖR läser de din blogg. Fast ni får ju såklart också kommentera ;) Anonymt eller med namn! Det är alltid roligt att få kommentarer och på så sätt se att människor faktiskt läser ens blogg! Fast statistiken visar hur många som besöker bloggen, men att någon faktiskt vill säga något och skapa en diskussion och dela med sig av sina erfarenheter och åsikter.

Det blev en hel del text i det här inlägget, men jag hoppas någon i alla fall orkade läsa! :)

2 kommentarer:

  1. Jag läser din blogg för att jag vet vem du är. Det är intressant att läsa om studielivet, där jag själv befann mig för en tid sen. Som du säger så tycker också jag att bilder är viktiga. Jag brukar nog ändå alltid läsa texten, följer inte såå många bloggar att jag inte skulle hinna ;)

    Lycka till med det fortsatta bloggandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! :) jag brukar också tappat bort mig till din blogg alltid nu och då! Tycker om när du har alltid så mycket bilder :)

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.