onsdag 10 april 2013

RÄTTIGHETER OCH SKYLDIGHETER


I dag var det så soligt och varmt att jag tog på mig läderjackan till skolan! Skönt att få skippa vinterjackan redan.

Vi har haft heta diskussioner om lärare och deras rättigheter och skyldigheter i skolan i dag. Det är ju jätte aktuellt i media just nu om vad läraren får göra och vad som är mot lagen. Det börjar bli lite skrämmande att bli lärare, då vi snart inte får göra något alls utan att någon ringer polisen! Det är jätte heta diskussioner och jag hoppas att efter all den här mediapubliciteten, så skulle det ske någon sorts förändring i samhället. Och jag vill bara poängtera en sak; det är inte lärarens uppgift att uppfostra barnen utan det är föräldrarna som ska uppforsta sina egna barn. Jo, läraren ska fungera som en förebild, men att skylla läraren för precis allt som går fel, är nog lite orättvist. Det är min åsikt.

2 kommentarer:

  1. Bra att ni diskuterat vilt :)
    Det är nog viktiga saker, vart är samhället på väg? Lärarjobbet är nog tufft, en ständig balansgång. Visst känner man frustrationen när allt mer ansvar läggs på skolan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns nog mycket åsikter om saken! :) Riktigt roligt att diskutera och fundera vad som kunde förbättras!

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.