onsdag 10 april 2013

SPENAT-MOZZARELLA-KYCKLING-PASTA


Provade på en ny maträtt i dag som bestod av spenatkycklingsås med mozzarella och pasta. Hade inget recept jag följde, så jag drog allt ur huvudet. Det som behövdes var kycklingstrimlor, spenat (fryst eller färskt, jag hade fryst), mozzarellaost och pasta. Jag rev mozzarellaosten i små bitar och tillsatt den i såsen helt till sist, just före servering, så den inte hann smälta helt.

Smakade riktigt bra! Jag tycker massor om spenat och skulle gärna ha färsk spenat hemma hela tiden, men har inte riktigt möjlighet till att ha mycket färska örter hemma. Åker så mycket hem, så då hinner de dö. Samma sak med blommor och andra växter. Allt hinner dö då när jag åker hem och är där en längre tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.