fredag 26 april 2013

VARFÖR LÄR JAG MIG ALDRIG?


Jag är usel på att dricka tillräckligt med vatten. Jag dricker mycket lite vatten under en dag och oftast får jag lida på grund av det. Jag vet att jag borde dricka mera vatten, men jag får inte ner tillräckligt och så glömmer jag bort att dricka. Jag lider alltså ganska ofta av vätskebrist. Inte så allvarlig vätskebrist, men typ att jag känner mig tvinnig när jag stiger upp och jag mår lite konstigt ibland.

Just nu känner jag av att jag borde dricka vatten. Huvudet tvinnar fast jag sitter på soffan och jag vet att genast jag stiger upp så kommer det att tvinna ännu mer och kanske till och med mörkna en stund framför ögonen. Jag har aldrig svimnat fast det kan ofta mörkna framför ögonen på mig. Jag tycker det är konstigt att jag aldrig svimnat när jag ändå är så dålig på att dricka och äta med jämna mellanrum.

Hur ska jag lära mig att dricka tillräckligt med vatten? Tro mig, jag har försökt! Jag har försökt dricka ett glas vatten alltid före jag äter. Jag har försökt bära med mig en vattenflaska som ska vara tom före jag kommer hem. Men ingenting håller en längre tid. Jag är lite hopplös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.