onsdag 26 juni 2013

SOMMARENS DÅLIGA SIDOR


Alli älskar sommaren och skulle vara ute dygnet runt ifall hon kunde! Hon älskar klänningar och att simma är en av de bästa grejerna hon vet! Klänningen hon har på sig köpte jag och Nicke från Turkiet och blomman hon har i håret är av mig också. Hon älskar att plocka blommor och ha blommor i håret.

I dag på stranden hittade hon en fästing bakom hennes öra i håret. Hon blev i panik, för hon vet vad fästingar är och vad som ska göras, då Faldo haft fästingar på somrarna. Hon trodde det skulle ta sjukt att ta bort fästingen, men när vi sedan fick bort den, så tog det nog inte sjukt.



Det är så konstigt att det finns så mycket fästingar nuförtiden! När jag var liten så pratades det inte om fästingar och jag har inte känt någon som haft en fästing på sig. Inte hade vår hund heller några fästingar på sig och inte skyddade vi hunden då med något, som vi nu har åt Faldo ett halsband som ska hålla fästingarna borta. Det är hemskt att såna små kräk kan krypa på dig, bita sig fast och ifall du har riktigt dålig tur så kan du bli sjuk. Jag tycker det är obehagligt när det finns de här små kräken, som kan bita sig fast någonstans på kroppen och suga blod. Usch! Jag kollar i alla fall hela tiden mina ben och armar och jag rekommenderar att ni också gör det!

Dessutom har jag köpt en nyckelring, som man får bort fästingar med. Den är superenkel att använda och bra att ha med sig överallt man går. Bort med alla fästingar, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.