torsdag 25 juli 2013

MYSIG SOMMARKVÄLL



Vi har spenderat kvällen med Nickes tyska kusin, som är med sin familj på besök här i några veckors tid. Vi har suttit ute och pratat om allt möjligt och jag har fått lära känna hans fru. Hans kusin har jag nog träffat några gånger redan, men det här var första gången jag träffade hela hans familj. Helt bra att öva min engelska och dessutom lyssna på när de talar tyska. Jag skulle nog så vilja lära mig tyska, bara jag skulle få tag mig själv i kragen! Måste se om det ordnas flera tyska kurser i Vasa, då det inte ordnas mera i min skola.

Annars så har det varit en mysig sommarkväll. I morgon kväll är det kusinträff, då Nickes andra kusiner också kommer hit och vi sitter kväll tillsammans. Det blir väl också en kusinträff på lördag, då inte alla kusiner kan komma i morgon. Dessutom ska vi på kalas på lördagen där det finns hans kusiner från andra sidan av släkten. Så med andra ord kommer jag att se mycket av Nickes släkt det här veckoslutet! Fast det tycker jag bara är roligt! Jag har inte själv så stor släkt eller så mycket kontakt med dem, så jag tycker om att få umgås med Nickes släkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.