tisdag 22 oktober 2013

DAGISTANT IGEN


I dag har jag varit på jobb igen på ett daghem. Jag blev kallad till dagistant igen vilket nog är så roligt ibland! Jag tycker så mycket om att få jobba med barn, fast jag har nog ändå märkt att skolbarn lockar mera än yngre barn.

Ett barn frågade mig ifall jag är vuxen redan. Då frågade jag hur gammal ska man vara för att vara vuxen då? Ett annat barn svarade att 100 år ÅTMINSTONE! Det är nog alltid lika intressant och roligt att få höra vad barn tycker och tänker om livet..!

I morgon ska jag dit igen. Jag trivdes riktigt bra där, fast det kändes lite ovant när det var en så stor grupp. Där fanns 21 barn, så det var mycket ljud och skrik överallt hela tiden. Jag kände mig nog ändå ganska stolt när jag lärde mig namnen på alla barnen redan före lunchtid! Jag är glad över att ha ett så bra namnminne, speciellt med tanke på mitt kommande yrke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.