tisdag 31 december 2013

MINA NYÅRSLÖFTEN 2013

Vet inte om ni kommer ihåg, men jag gjorde faktiskt ganska många nyårslöften till det här året, och jag tänkte att det är dags att titta tillbaka på dem och se om jag har lyckats att hålla mina löften!


1. Fortsätta med träningen med regeln "minst tre gånger motion i veckan"
Jag är nog nöjd med min träning, fast ibland skulle det ha kunnat finnas lite mera, men jag har ändå fått det att bli en rutin för mig. Det finns nog inte många veckor det här året som det inte skulle ha blivit minst tre gånger i veckan!


2. Säga "JA" till alla nya äventyr som gör mig en erfarenhet rikare
JAAA! Bokade ju Thailands resan och kursen och det är nog ett nytt och spännande äventyr! Det är också något som jag aldrig skulle ha trott att jag vågar göra. Jag tror jag inte kommer att ångra det!

3. Njuta av alla livets små, fina stunder tillsammans med Nicke, mina vänner och min familj
Jag har nog njutit av många lugna kvällar tillsammans med vänner och Nicke. Jag har gjort tid till min familj och lärt mig att ta det lugnt och inte alltid planera för mycket. Vi har också gjort mycket tid åt vårt förhållande med Nicke och varit på dates, umgåtts bara med varandra ett helt veckoslut och gjort vardagen lite mer lyxig.



4. Försöka stressa mindre och tänka på långa loppet istället
Det här ska jag nog fortsätta jobba på då jag ibland kan låta stressen ta över för mycket. Men jag tycker jag blir bättre på det hela tiden och jag vet vad jag kan göra för att motverka det.

5. Få mitt kandidatarbete färdigt i tid
Woop! Jag gjorde det! Det här kändes nog så superbra och som en milstolpe i mitt liv! Jag är kandidat i pedagogik och snart har jag betyg på det dessutom!

6. Fortsätta prova på nya klädstilar och gå ytterom min comfort-zone nu och då
Det här har jag också gjort, fast jag kanske inte har tänkt på det så mycket. Men jag har provat nya frisyrer och hårstilar. Jag har köpt ganska mycket kläder det här året och jag har vågat köpa lite annorlunda kläder och testa nya stilar! Jag ska nog fortsätta med det här!


7. Prova på mera varierande och spännande maträtter hemma
Vi har nog börjat ta det som en vana med Nicke att varje månad prova på något nytt recept eller hitta på själv. Vi tycker om all mat och vi tycker inte om att äta samma saker hela tiden, så vi provar nog gärna på nya maträtter! Det här är också en sån punkt vi kommer att fortsätta med.


8. Åka utomlands
Japp, det blev ju både Turkiet och Tyskland i sommar! Det här är nog något jag skulle vilja göra varje år. Minst en gång i året skulle jag vilja åka någonstans och uppleva något nytt!

9. Jag ska försöka träffa alla mina vänner mera oberoende var i världen de bor
Det här är ett bra löfte som jag också kommer att fortsätta att ha. Jag tycker det är viktigt att man gör tid åt sina vänner och håller kontakten. Jag kan säga att jag har jätte många vänner som är dåliga på den här biten, så därför brukar jag försöka så bra jag kan planera träffar med alla.

10. Jag ska lära mig tyska
JA, ich spreche und ich verstehe ein bisschen deutsch! Om det nu skrivs så där? Hahah! Nej, men jag har lärt mig grunderna i tyska språket och jag förstår och kan tala lite, men inte mycket. Jag ska nog se ifall jag har möjlighet så går jag flera tyska kurser! Nu kan jag åtminstone lite mera än vad jag tidigare kunde!

WOW! Jag har alltså egentligen klarat av alla mina löften! Vad häftigt! Jag har nog inte alls hunnit fundera på nästa års löften, får se ifall jag kommer på något nytt på nyåret. Tydligen kan det hjälpa att skriva upp lite löften åt sig, så kanske man påriktigt får något gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.