lördag 4 januari 2014

BORTTAPPAD OCH YR

Alltså jag vet inte var jag ska börja! Vilken resa hittills! Jag kan väl berätta kort om mitt flyg.
Det gick bra och det kändes inte som 8h! Det var ett stort plan med tre bänkrader så jag satt i mittersta raden med fyra platser och vid gången och så hade jag två tomma platser bredvid mig vilket var skönt! Vi fick egna dynor, filtar och hörluror. Vi hade en egen liten tvskärm på bänken framför och det fanns typ 30 olika filmer att välja emellan, olika tvserier, spel osv. Jag sov nog endast en timme så kommer att ha jobbigt här i Kina tror jag.
Vi fick god kinamat och så fick vi ännu morgonmål någon timme före landning. Det mest konstiga var nog en het våtservett som de gav åt oss och jag fick nog titta runt för att se vad alla gjorde med den. Tvättade ansiktet och händerna tydligen.
Nu är jag alltså i Peking och hohhoh säger jag bara! Det finns nog många otrevliga kineser kan jag säga! Förstår inte hur såna fått jobb på ett flygfält! Jag har yrat runt för att hitta till det ställe där mitt nästa flyg far. Tur finns det trevliga damer vid infon. Sedan har jag yrat runt här på fältet för att hitta wi-fi. Det var inte heller lätt! Till sist bjöd en snäll dam mig in på ett cafe och gav mig en wi-fi kod och så fick jag lite gröntte och smått och gott. Sjukt nog så betalade jag över 12euro för min lilla tekanna!!!
Ohhoh... Tur är det inte länge kvar tills jag får sällskap av en tjej jag chattat med. Mycket te nu bara (de fyller på min kanna hela tiden) och så ska jag samla mig lite.
(Näte vill inte fungera så bra... Har iaf hittat min vän nu och behöver inte vara ensam mera!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.