onsdag 22 januari 2014

FIRST TIME

Jag åkte direkt efter skolan till Banglaroad och träffade Noora och hennes en kompis där. Vi gick och äta till Rico's (igen) och där åt jag den godaste efterrätten någonsin! En choklad fondant med glass, grädde och chokladsås. Muuums!
Därifrån gick vi till bartending bar för jag ville att de sku få se hur snyggt killen kan flaira där. Och så var han inte där! Där var två brudar i stället och när de fick höra att jag går EBS så ville de att jag kommer bakom baren och flairar och gör drinkar! Fan också tänkte jag och så gick jag bakom baren och gjorde min första alkoholdrink med free-pour och helt ensam! Det var sjukt nice! Jag fick dessutom lite experimentera då de inte hade alla ingredienser, t.ex. sweet&sour mix så jag fick göra det själv med färsk lemon juice och sockerlag. Och min drink blev jätte god! Jag gjorde en skakad drink alltså en Midori sour. Efter det försökte de hela tiden locka mig bakom baren, så jag gjorde ännu en till drink, en Margarita.
Det blev jätte gott så tydligen har jag lärt mig att free-poura ganska bra för alkoholmängden blev typ perfekt! Jag vågade ändå inte flaira men jag vågande ändå hälla med två flaskor på en gång och dessutom göra reverse pour (hälla med flaskan avigt egentligen).
Noora tog bilder på mig som hon ska skicka åt mig. Det var nog så coolt att stå bakom bardisken och veta vad allt jag ska ha i drinken och hur mycket. Jag är så stolt över mig själv! Jag vill nog prova på det i Finland också, fast man inte får free-poura eller flaira där.
Därifrån fortsatte vi en sväng till en annan bar som var full med lady-boys. Sjukt hur mycket det finns av dem här! Och jag visste att international group firar bachelor party någonstans där, men jag tog moppe-taxi hem i stället för jag ska orka plugga i morgon.
Sov gott! Jag vill inte tänka på att det är bara en vecka kvar i paradiset...! Jag kommer att bli så deppig när jag kommer hem till kalla Finland... Blää!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.