onsdag 8 januari 2014

FLAIR AT THE BEACH









I dag åkte vi ett gång med svenska och norska till Karon beach några timmar före skolan. Det är sant att redan den beachen är mycket snyggare än Patong (så som alla sagt hela tiden). Patong är ju ganska turistställe plus att människorna där har tydligen inte förstått att det finns sopkorgar dit man slänger rosk och inte i havet eller på stranden. Men det är roligt att få se olika stränder här i Phuket, det känns mycket smartare att resa runt och kolla flera än att vara vid endast en. Vi ska på lördag åka till en privat beach där vi har welcome dinner och så ska jag nog också få se några andra stränder ännu.

Vi tog våra flair-flaskor med och övade vår rutin lite grann på stranden. Det gick helt bra, men på min vänstra handrygg (heter det så kanske? motsidan till handflata?) är ett stort blåmärke, för det tar ganska sjukt när flaskan inte vill landa rätt på handen. Ska kolla om jag har någon film jag ännu kan visa från beachen.

Det var superskönt där! Vi solade, simmade, spelade volleyboll i vattnet och på stranden och så smakade jag på min första kokosnöt! Det var riktigt gott, fast jag inte är så förtjust i kokos. Men själva fruktköttet som fanns inuti som man också kunde äta var ganska gott! Fick också lite färg i dag, lite bränd på ryggen fast jag har använt solskydd med faktor 50. Men lite färg åtminstone! Försöker använda ordentligt med solskydd så jag inte skulle bränna mig, för jag har ju tid att få färg på kroppen.

I dag fick vi också proven tillbaka och på de två första proven fick jag 100% men på dagens prov endast 50%. Det är lite tråkigt att man får liksom hela drinken fel fast du bara skulle ha glömt att skriva ut centiliter eller något smått. Alltså jag har varit så borta i dag och ingenting har gått så som jag har velat. Jag var helt borta i dag när vi övade praktiskt uppe på taket (flair, drinkar bakom bardisken och free-pour). Inte min dag i dag! Men fick skratta åt mig själv lite och lärarna är nog så chill och trevliga, fast de är superstränga. Det är också kul att de pratar mycket med mig just när jag är finländsk men pratar svenska och så där. De är jätte nyfikna. Det går ju nog också en kille där som är finlandssvensk, men vet inte om de har märkt det.

Annars ännu en rolig grej! Det kom en man och frågade oss i dag efter lektionen om vi vill vara med i en musikvideo som ska spelas uppe på taket vid poolen. Alltså typ någon spansk rap-artist spelar och det ska spelas att det är poolparty på gång, så de ville ha tjejer i bikini och killar i shorts och dansa. Haahhaha, nej tack! Visst skulle det kunna vara cool att vara med i en musikvideo, men att dansa i bikini när någon filmar? Inte för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.