måndag 13 januari 2014

LEVER LIVET I THAILAND




Här är några bilder jag har tagit i dag. Vi övade flaira i dag på stranden, men jag orkade inte öva så länge när det var så varmt. Jag måste öva nån dag lite mera fast uppe på taket här i skolan var vi annars också brukar flaira. Vi har snart lärt oss två olika rutiner och den andra vi nu håller på med är nog så svår! Där finns så många olika moment och olika kast! Japp, men man blir bättre när man övar, så bara jag skulle ha energi så ska jag öva lite mera.

Jag har sovit knappt fyra timmar i natt, så jag är ganska så trött nu. Jag ska lite kolla igenom drinkarna tills i morgon, men de är ganska lätta att lära sig. Det blir nog lättare och lättare hela tiden att lära sig drinkar när man ser så tydligt likheter och skillnader i andra drinkar. Nu har vi just lärt oss 31 drinkar! Wow, det går så otroligt fort!

Vi fick alltså veta provresultaten i dag och svenska gruppen hade 80% rätt medan international group hade 73% rätt, så tyvärr får vi inte åka gratis på boat party. MEN Ebs erbjuder boat partyt till halva priset åt oss, alltså det blir endast 500baht! Och för det priset får vi alltså taxi till och från båten, båtresa med party 6 timmar, buffelunch och någon cocktail. Sedan ska vi kanske stanna vid någon strand och så får vi alla drinkar för 100baht (typ 2e). Det låter awesome i mina öron! Och lördag-söndag åker vi till Phi Phi Islands och där blir det beachparty och stränder och allt sånt kul! Jag väntar så på det!

Den här veckan händer det inte så mycket, alltså på vardagarna. Vi får gå och surfa (simulator) på onsdag, men jag ska nu se ifall jag går. Jag ska kanske träff Nise och Anton ännu och dessutom borde jag ha en eller två andra vänner också här i Phuket nu, så ska se ifall jag bokar någon träff med dem!

Vi har så roligt hela tiden och jag är så otroligt lycklig här att jag hinner inte ens sakna hem! Jag är så glad över att jag valde att komma hit ensam och att jag får uppleva något så här fint och roligt! Hoppeligen har jag mod att åka flera gånger ensam någonstans för man får nog så mycket nya vänner och annorlunda upplevelser! Man vågar så mycket mer när man är ensam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.