måndag 6 januari 2014

WE'RE LEARNING HOW TO GET PEOPLE WASTED







I dag började dagen med ett jätte gott morgonmål. Efter det fick vi lite info om kursen och hur allting kommer att gå till. För att vi nu är en så stor grupp, så delades vi in i två grupper; svenska/norska och international group. Så jag är i den svenska så vi har undervisning på svenska. På grund av det här så ändrade skoltiderna också lite. Så den här veckan har jag skola från kl. 14-19 och så byter det alltid vecka vecka, så nästa vecka har jag skola från 8-14. Morgonmålet är mellan 7-9, beroende på vilken tid skolan börjar och lunchen är typ kl 13-14.

Lunchen var helt superbra i dag! Hoppas det fortsätter lika för jag tänker betala 6000baht så får jag äta frukost och lunch varje vardag här på skolan. Får se hur pengarna kommer att räcka till! Fast allt är billigt så det finns så mycket som kostar! Vi gick igenom lite olika evenemang i dag och de som jag skulle vilja delta i blir åtminstone 5000baht plus då mat och dricka ibland.

I dag fick vi mycket info om drinkar och hur det är att vara bartender. Vi fick se hur frukt ska skäras, hur drinkar kan blandas och byggas samt namn på olika material och verktyg. Vi fick dessutom prova på att hälla och "bounce" (när man häller så att det slutar för en stund så att man inte spiller, svårt att förklara).

I dag har vi sedan pluggat vid poolen. Vi hade 50 sidor att läsa och så ska vi kunna fem drinkar tills imorgon då vi har ett litet prov. Helt lätt nog men mycket att komma ihåg!

Nu ska vi dra och käka någonstans. Hänger med några svenska tjejer och finska tjejen som bor på mitt rum.

Btw, lärarna är sjukt roliga! Och kolla bilder på facebook på Phuket European Bartender School.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.