lördag 15 mars 2014

HEMMAFRUN I FARTEN!

Jag har lekt hemmafru i dag och det har hänt mycket i vårt kök! Jag har gjort egen lingonsylt som vi ska ha till vår köttgryta. Vad är gryta utan lingonsylt?

Jag har älggrytan på plattan och den har puttrat där redan i några timmar. I dag ska vi äta älggryta med morötter och champingjoner med mos och lingonsylt. MUMS! Det äter vi i flera dagar för vi hade ungefär 2kgs köttklimp, så det blev en stoooor gryta.



Jag har gjort egen blåbärssoppa och enligt Nicke (storälskaren av blåbärssoppa) är den mycket god! Men ni skulle bara veta hur vårt kök har sett ut i dag när jag har kokat blåbärssoppa... Det hände ett litet misstag med blendern och blåbärssoppan och jag kan säga att vårt kök fick en ny look... Från vitt till lila. Mmm... Snyggt.


Och till sist men inte minst så har jag gjort egen vaniljsirap! Nu kan jag dricka vanilj latten hemma när jag vill! Vi har ju en Dolce Gusto vi kan göra latten med och nu har jag då egen vaniljsirap för att smaksätta min latte. Vi gjorde redan två testkaffen och fy sjutton vad det blev bra! Alltså helt obegripligt gott! Och jag kom på en smart ide att jag kan också använda det till drinkar, för många drinkar behöver sockerlag och det här är typ samma sak men lite tjockare och med vaniljsmak. Jag har apple sourz hemma ännu och det finns en populär drink i Sverige som innehåller apple sourz och vanilj. Får väl se ifall jag mixar en egen version av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.