fredag 21 mars 2014

PEANUT BUTTER YUMMY


Jag gjorde igår kväll något otroligt gott som jag bara måste tipsa om! Jag skivade banan, blandade jordnötssmör och mörkchokladdroppar och lade det på bananen och in i frysen! Så enkelt, men åh så otroligt gott! Det behöver vara inne i frysen så att jordnötssmöret blir lite kallare och "fastare", för det är ganska smörigt annars. Mörkchokladdropparna köpte jag från Punnitse & Säästä i lösvikt, men det hittar man säkert från vilken butik som helst.

Det här är inte det hälsosammaste, men heldre äter jag det här än en godispåse eller en chokladplatta. Och om jag har förstått rätt så innehåller jordnötssmör hälsosamma fetter, fast det är ganska kaloririkt. Men inte undviker jag avokado eller för att det innehåller massor med fett och kalorier, för det är hälsosamt fett. Som sagt; heldre det än chips, godis, vitt socker osv...

Mums det här måste ni prova! Ett litet tips också om ni vill ha det ännu hälsosammare så kan ni göra er egen jordnötssmör, för då kan ni göra det så som ni vill, d.v.s. med eller utan socker och salt och sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.