tisdag 4 mars 2014

TYÖPUTKI

Coffee👌
weheartit.com

Så var min arbetsdag på dagiset slut för i dag. Jag ska dit åtminstone i morgon igen, kanske torsdag också. Det ser ut som att det skulle bli en 7 dagars arbetsvecka för mig. TUNGT! Men jag kan inte säga nej. Jag behöver pengar och jag vill jobba. Jag får leva på kaffe nu då kommande dagarna. Jag är nu redan lite slut efter att ha jobbat fyra dagar. Så jag får kämpa kanske tre dagar till då.

Inte är det annars så jobbigt, men många morgonturer efter varandra och fysiskt jobb ännu till så är ganska tungt. Jag jobbade lö-må på åldringsboende och nu då kanske ti-to på daghem och sedan ännu fredag på åldringsboende.

Men jag trivdes nog jätte bra på daghemmet och det var roligt att vara på samma ställe som Lotta. Gruppen var ganska vild, men ändå härliga barn och jag trivs nog så bra med dagisjobb. Där var också några bekanta jag skött om några år tillbaka när jag varit och vikarierat några dagar. Några barn har också äldre syskon jag tror jag har skött om på daghem eller sedan haft dem i skolan.

Dagisjobb är nog så roligt och jag trivs nog bra med det, speciellt när jag jobbar som inhoppare till olika daghem. Jag vill nog fortfarande bli klasslärare, men det är roligt att ha det här som ett jobb vid sidan om studierna.

Nu behöver jag kaffe så jag orkar hållas vaken till kvällen och kanske få några skoluppgifter gjorda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.