torsdag 20 mars 2014

"WAKE YOUR DREAMS"


Härligt att vara ledig! Jag har sovit ut riktigt ordentligt och det bästa med den här dagen var min lunch med Prillan på Magokoro. Jag åt sushi tills jag rullade ut därifrån. Alltså det är obeskrivligt gott! Bästa sushin jag någonsin smakat på. Okej, då har jag bara ätit sushi i Borgå, Vasa och Tyskland, men ändå!


I dag vaknade jag och hade fullt med energi och började städa genast. Jag har fyra dagar ledigt nu (endast en tent i morgon) så nu ska jag vara sminkfri i fyra dagar och städa hela lägenheten från golvet till taket. Jag ska ta hand om min hud och kropp i fyra dagar riktigt ordentligt. Både lägenheten och jag får en new fresh look.

Jag ska dricka litervis med vatten, laga ansiktsmask, hårinpackning, träna, tänja, sova tillräckligt och göra pedikyr åt mig själv. På söndagen har vi varit två veckor helt utan alkohol med Nicke, inte en droppe vin eller cider vilket är duktigt av oss som älskar vin och har studie evenemanger hela tiden.





Jag ger nog tusen poäng åt skådespelaren Venla Savikuja (Heidi från salkkarit) som firade 2 år utan alkohol igår! Inte en droppe på 2 år och så har hon istället koncentrerat sig på träning under de här två åren. Jag tycker det är fint att hon klarat det och att hon själv är nöjd med sitt val. Jag personligen skulle inte välja att vara utan alkohol så länge, för jag tycker nog om några glas rött med god mat eller en kall efter bastun. Dessutom vill jag leva min ungdom ännu och för mig innebär det fester med alkohol och sena kvällar ute i baren. Jag vill inte sedan när jag är äldre ångra att jag inte levde min ungdom.

Jag tror att man växer mest som människa mellan 20 och 25 år. Det är då du formas till den person du är och då kan allt förändras för dig. Dina tankar, ditt liv och dina framtidsplaner. Ha inte bråttom med dina planer och din framtid, för du kanske ändrar dig sedan. Det är inte meningen att du ska ha bråttom i livet, utan du ska leva i nuet och inte planera framtiden för mycket. Du ska inte behöva vara avundsjuk över någon annans liv utan du ska kunna leva ditt liv precis så som du drömmer! Jag citerar Prillan: "Wake your dreams"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.