fredag 11 april 2014

NOTHING IS EASY IN THE BEGINNING

Phuuuust! Kom just hem från en ungefär 5km springlänk och jag kan erkänna att det är superlänge sedan jag sist sprang i lugn takt en längre länk! Senaste gångerna jag har varit ute och springa så har jag kört mera intervaller och inte bara sprungit i jämn takt en längre sträcka. Nu när jag endast sprang, alltså jag gick inte alls utan jag länka i ganska jämn takt hela vägen, så märkte jag hur mycket sämre jag blivit på löpning! Usch vad hemskt, men några somrar sedan så sprang jag längre sträckor hela tiden och då gick det riktigt bra och en vanlig springtur för mig blev alltid 5-7km.


I dag kändes det extra jobbigt! Pulsen steg genast högt och efter några kilometer så fick jag redan svårt med andningen. Då hade jag en ganska lugn takt och det som störde mig verkligen var att jag hade långsammare takt än vad jag brukar ha när jag är ute och springer och ändå ville det inte gå så bra.

Så vad lärde jag mig av detta? Jo, springa regelbundet och inte förvänta att jag är lika bra, som jag var då jag senast höll på med löpning. Utvecklingen stannar inte och väntar, utan man måste öva och hålla på hela tiden för att vara lika bra eller bli ännu bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.