tisdag 20 maj 2014

VITT OCH GRÖNT

Här är min dagens jobb-look (plus förkläde sen såklart!). Ganska roligt att jag får klä mig ganska fritt och får igen försöka på olika frisyrer.






Jag hade annars en helt toppen dag på jobbet i dag! Det var superlugnt och lite folk i dag, så jag fick vara helt ensam på restaurangsidan, medan min boss satt mest inne i vårt "office" och gjorde pappersarbete. Det var sjukt roligt att få ensam ta emot gäster och ta deras beställningar! Det gick jätte bra, fast jag vid ett skede hade tre bord samtidigt att ta hand om! Senare under sommaren borde jag klara av att ha åtta bord samtidigt, jaiks!

Jag hade två härliga kunder till sist, som satt där säkert långt över en timme. Jag gjorde nästan kymppiplus-tilaus, vilket skulle vara att sälja I love Borgå- meny och drinkar till varje rätt. Men jag sålde skumvin till förrätt, varmrätt med vin, efterrätt med kaffe och avec och det är nog NÄSTAN som en kymppiplus! Kanske räknas det som kymppiminus?! Dessutom fick jag härliga komplimanger av dem och de tyckte massor om mig och trodde jag hade mycket erfarenhet av servering. De blev lite förvånade när jag sade att det var min andra dag och de ville inte tro att jag inte hade tidigare erfarenhet, för jag var så ärlig/genuin (aito på finska). Det värmde mitt hjärta att få höra så fint och att de var nöjda med min service!

Hittills älskar jag det här jobbet! Jag får prata svenska, finska och engelska. Jag får umgås med olika sorters människor och jag får vara mig själv och bjuda på mig själv. Jag fick en extra tur nu på lördag och lördagar lär ska vara de mest stressiga dagarna, så får se vad jag tycker efter att ha fått springa och jobba riktigt ordentligt. Nu har jag ju jobbat två ganska lugna dagar.

Min boss där i dag sa också att eftersom jag har gått bartenderutbildningen så kanske de skulle kunna ta in lite flera drinkar i menyn, förtillfälle finns där endast fyra drinkar de brukar sälja. SPÄNNANDE! Jag skulle ju så gärna fixa drinkar!

AH, jag är så tacksam över att jag valde det här jobbet och att jag inte lyssnade på allt skvaller jag hört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.