måndag 2 juni 2014

HOT & NOT

HOT
Jeansjackor har blivit jätte heta och pop igen och till och med jag har börjat gilla dem igen! Jag hade en jeansjackar på högstadiet, men sen mittiallt började jag tycka att de är jätte fula och gammalmodiga, så jag slängde den. Nu över 7 år senare så har jag igen börjat gilla jeansjackor och har dessutom en i skåpet som jag hittat på loppis.

Det är inte lätt att hitta den perfekt jeansjackan. Lotta berättade i dag att hon har letat efter en snygg jeansrock en tid nu, men alla hon hittat vill inte sitta bra på henne. Jag hade själv också svårt att hitta en snygg och bra jeansrock och den jag har nu är helt bra och snygg, men perfekt är den inte. Jag skulle också gärna ha en i kortare modell som påminner lite om den där från Gina Tricot.

Jeansjacka - trenden har varit het en tid nu och jag tror det är många som har bytt ut sin läderjacka mot en jeansjacka i sommar! Go denim!

NOT
Jag skrev i min förra hot & not att jag tycker det är bra att det har blivit mera vanligt att träna och att hälsosammare vardagsvanor har börjat få mera uppmärksamhet och flera strävar till att må fysiskt bra. Nu har två finska bloggare Tickle your fancy och Just my imagination skrivit två jätte bra inlägg om det här ur en annan synvinkel; hur det kan gå till överdrift. Ni kan läsa dem HÄR och HÄR.

Kortsagt handlar det om de som tar träningen och hälsosamma livet till överdrift och låter den ta allt tid ur fritiden och det "vanliga" livet. De som skippar allt roligt på sommaren för att de måste träna. De där ursäkten "Jag hinner inte, måste till gymmet", "Det är ohälsosamt", "Kan inte komma för ska träna i morgon på morgonen"... "PAKKO PÄÄSTÄ KESÄKUNTOON!"

De som hoppar över roliga evenemang för att där ska drickas alkohol eller ätas "ohälsosam grillmat". Skippar roliga fester för det blir för sent och de ska orka träna på morgonen... De hinner inte njuta av sommaren och livet ifall de tar träningen och hälsan så på allvar! Det är också bra för hälsan att ha roligt, slappna av och sluta stressa med träning och mat!

Jag vill inte missa sommaren utan jag vill också hinna njuta av den! Träna gör jag då när jag känner för det och har tid. Visst vill jag hinna med en hel del träning i sommar, men jag tänker inte låta träningen stå ivägen för något annat roligt vi kan göra med mina vänner och familj! Ifall jag måste välja så kommer jag alltid att välja vännerna och familjen före träningen. Träna hinner jag någon annan dag!

Kom ihåg att du kan leva den här sommaren ENDAST EN GÅNG! Så vill du leva den ensam på gymmet och med en proteinshake i handen eller ute vid stranden med vänner och en glass i handen? Tänk på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.