fredag 13 juni 2014

KRÄFTSTJÄRTSPASTA MED CHAMPINJONER



Jag rörde ihop en snabb kräftstjärtspasta åt mig till lunch i dag. Kylskåpet var halvtomt och vi hade knappt några bra ingredienser, men riktigt gott blev det. Inte lika gott som kräftstjärtspastan jag brukar göra, men kräftstjärtar är alltid goda!

Jag använda champinjoner, matlagningsgrädde, spenattagliatelle och kryddor. Det var allt vi hade i skåpet, hahah! Lite saknade jag färsk lime eller citron, men fick använda lime-peppar istället. Det blev lite pepprigt och kryddigt (använde cayennepeppar också) men jag tycker om kryddig mat.

Ibland är det ändå riktigt roligt att bara koka ihop något av det man har i skåpen. Ibland blir det något otroligt gott och ibland kanske man inte lyckas lika bra. Den här gången blev det riktigt lyckat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.