tisdag 17 juni 2014

PHOTO A DAY - 17

Det är inte endast det yttre som förändras fort under åren utan också personligheten och målen i livet. Jag är inte alls samma person jag var flera år tillbaka utan jag har vuxit och mognat och min syn på livet har förändrats drastiskt. Tidigare var jag ganska bortskämd, egoistisk, gjorde och sade allt rakt ut utan att tänka efter så mycket och tänkte endast på nuet utan att fundera på hur framtiden kommer att se ut och hur allt jag gjorde påverkade framtiden.

I dag kan jag säga att jag är mera omtänksam, empatisk och jag funderar på hur mina val kommer att påverka min framtid. Jag vill inte att någon ska få en hemsk bild på mig och jag vill gärna att alla skulle tycka att jag är trevlig, fast vi inte är bästa vänner. Jag vill gärna ge en sådan bild på mig och jag vill inte verka bitchig. Ärligt sagt så tycker jag det är jätte obehagligt om någon inte tycker om mig och om de tycker jag har gjort något dumt så vill jag så jätte gärna fixa det, fast jag vet att alla kan inte tycka om alla så vill jag inte vara hatad.


För två år sedan skrev jag min 10 års plan här på bloggen, ni kan läsa den HÄR ifall ni är intresserade. Redan på två år har jag förändrats mycket och min plan ser verkligen inte lika ut mera. För det första så har jag inte en plan mera. Jag vill inte planera mera, så det är en stor förändring! Jag vill resa, leva i nuet, uppleva världen och bara njuta av livet. Jag är inte ännu redo för att skaffa familj eller börja bygga ett hem, så onödigt att planera sådant. När jag är redo så är jag redo.

Allt kan förändras mittiallt och man ska inte hänga fast vid en plan, för högst troligen kommer den inte att förverkligas. Alla vet ju att planera brukar skita sig, hahah, därför är det bättre att leva mera impulsivt! Allt kan förändras i ett kort ögonblick, så därför är det viktigt att leva i nuet. Människor förändras, livet förändras och planer förändras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.