torsdag 5 juni 2014

PHOTO A DAY - 5


I min kopp hittar ni kaffe med mjölk. Eller i den koppen jag nu har i handen är det Dolce Gustos café au lait, men ungefär samma sak. Jag har levt på kaffe de senaste veckorna och jag tror inte det har gått en dag utan kaffe! Lite böt jag till te när jag var flunssig, men ändå drack jag kaffe också. Hemma dricker jag Dolce Gusto kaffen och på jobbet får jag gott Paahtimos kaffe. Jag skulle aldrig tro att jag blir en kaffedrickare för jag har alltid tyckt att det smakar illa ifall man inte tillsätter massor med mjölk och socker, men senaste åren i skolan och på jobb har jag lärt mig att dricka kaffe. Jag har dessutom skippat sockret i kaffe och ibland använder jag sötningsmedel, men ganska sällan. Mjölk räcker riktigt bra och vid värsta fall kan jag nog dricka helt svart!


Kaffe hjälper mig att hållas pigg och igång men ändå har det en lugnande effekt på mig. Helt beroende tror jag inte att jag är ännu, men börjar nog närma mig det stadiet.

När jag var liten trodde jag alltid att alla vuxna dricker kaffe och det hör liksom till till vuxenlivet. Jag tänkte att när jag blir vuxen så börjar jag väl automatiskt tycka om svart kaffe och blir kaffeberoende. Hahah, tänk vad barn har härliga sätt att tänka på saker. Så simpelt och oskyldigt. Japp och här är jag nu, vuxen (typ?) och dricker kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.