lördag 7 juni 2014

PHOTO A DAY - 7


Banan är det absolut bästa mellanmålet jag vet! Jag äter alltid banan när jag är lite hungrig och behöver något smått. Bästa skulle vara att ha ett eget bananträd för jag skulle nog kunna äta så mycket banan. Jag använder banan i smoothien och med müsli, jag äter banan före och efter träning och så passar banan bra som mellanmål.

Hittade en sida där det stod en hel del goda saker med banan och jag tänkte dela med mig några av dem:


- bra mot depression, ger må-bra-känsla
- håller blodsockret på bra nivå
- skyddar mot muskelkramper under träning och nattid
- bra för kvinnor för det hjälper mot PMS symptom och man mår bättre
- stärker nervsystemet, förebygger vuxendiabetes, hjälper producera vita blodkroppar för att bananen innehåller mycket B-vitamin
- innehåller rikligt med järn och kalcium
- sänker blodtryck och skyddar mot hjärtattacker och stroke
- bra för matsmältningen
- gör dig smartare för det innehåller kalium
- hjälper mot illamående
- kan hjälpa sänka kroppstemperaturen vid feber


Tänk vad mycket bra nytta en liten banan har! Det som dessutom är så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.