torsdag 17 juli 2014

TRÄNINGSLYCKA

LoL
Bild weheartit.com

I morgon tar mitt gym medlemskap slut och jag har nog försökt gå tre gånger i veckan på gym, men några gånger har jag inte haft tid eller lust. Jag har ändå tyckt om gymmet och bästa har varit att få träna med Nise. Vi har för det mesta tränat där halv 7 på morgonen, så det har varit tomt och ibland några få andra där.

I dag kunde jag dra min första rena pull up! Jag hade gummibandet som hjälp men stolt är jag ändå! Någonstans måste man alltid börja och jag har i några veckor försökt göra pull ups och med gummiband har jag fått nästan en och en halv. I början fick jag endast en halv. I dag klarade jag det och kom riktigt klart och tydligt upp överom stången! Kändes superhärligt! Börjar alltså bli bättre! Mitt nya träningsmål är att kunna göra några pull ups utan gummiband. Lite kvar dit, men tänker fortsätta öva!


Det ser alltid så lätt ut när killarna gör pull ups vid stången, men det är faktiskt inte lätt! Jag har dessutom ganska tunga höften, så det hjälper inte saken. Men tufft att jag orkade dra mig själv upp med lite hjälp av gummibandet!

/Happy girl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.