torsdag 14 augusti 2014

PÅ DATE MED ELLU

Vi hade lugnt på jobbet i dag, så jag fick sluta en timme tidigare så vi bestämde oss med Ellu för att gå ut och äta. Vi valde att gå till Fryysarinranta, då det ligger så nära och de lär ska ha goda sniglar till förrätt.

 Vi är båda ganska ovana med att äta sniglar, men vi ville prova dem så vi delade förrätten och fick alltså tre sniglar per man. Riktigt gott och smakade mycket till vitlök och jag älskar vitlök, så det var en riktigt bra smakupplevelse!

 Till huvudrätt valde jag oxe entrecôte, för jag var sugen på god biff och när jag så sällan äter biff på restaurang så tänkte jag att jag ska prova på det nu. Måste säga att lite besviken blev jag. De frågade om jag ville ha medium och absolut ska biffen vara medium, för bra biff blir nog bara dåligt om man steker det för mycket! Mina biffar var nog inte medium... Men riktigt gott var det ändå! Och får såklart skylla på mig själv när jag inte vågade säga om det till servitören genast och be om en ny biff, men jag vågar aldrig säga något dåligt om maten när jag är ute och äter. Jag har lärt mig sen liten att alltid äta upp min mat och inte klaga på maten. Kanske jag borde lära mig att verkligen våga öppna munnen ibland, för det är ju så att restaurangen ska göra det kunden vill ha. Jag blev överlag lite besviken på min portion, för den hade ingen wow-factor i sig och inga speciella smaker heller, utan den var ganska simpel och smaklös. Kanske jag förväntar mig mycket goda smaker efter att ha ätit mycket på jobbet, men hade nog förväntat mig något speciellt ändå. Inte för att skryta men tycker nog att maten på mitt jobbställe är mycket bättre än det här jag åt och att vår kock har verkligen fått in goda smaker i precis allt vi har och att alla rätter vi har på listan har något extra i sig och en liten wow-factor!
Ellu åt en vegetarisk spenat-getost lasagne, som såg jätte härlig och söt ut och lär ska ha smakat helt bra. Kan inte kommentera hennes portion så mycket, annat än att utseendemässigt tycker jag att den såg härlig ut.

Men det var roligt att vara ute och äta någon annanstans än där jag jobbar och kunde lägga märke till mycket hur de jobbar där, vad har de för likheter och skillnader med vårt ställe och jämföra lite överlag. Kan säga att båda ställerna har sina plus och minus, men tänker inte ta upp dem här. Jag tycker det är alltid roligt att vara ute och äta på restaurang och prova på nya maträtter, ibland är det jätte lyckat och ibland lite mindre bra, men hittills har jag nog aldrig fått en sådan portion framför mig som jag inte alls kunde äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.