måndag 22 september 2014

BABY OCH LÄGENHET


Den här bilden är tagen typ två år sedan. Då Melli var liten baby och Alli hade blivit första gången storasyster. I dag fick jag vara barnvakt åt Melli och nya lilla babyn, så rollerna var lite annorlunda. Nu fick Melli hjälpa mig att sköta om en liten baby och hon har blivit storasyster nu för första gången.

Det var ganska intressant att vara barnvakt åt en två-åring och en nyfödd. Dessutom hade jag sådan tur att under de två timmarna jag var barnvakt så var lilla babyn vaken. Så jag hann inte leka så mycket med Melli, men som tur var hon ändå riktigt nöjd med mitt sällskap och hon tyckte om att hjälpa mig med lillisen. Hon hjälpte mig att värma mjölken och hämtade tuttflaskan åt mig när jag behövde den. Lilla Rora var också riktigt nöjd hela tiden och trivdes bra i famnen.


Det kändes nog som en evighet sen jag sist skött om en nyfödd. Som tur sitter vanan kvar, hihih. Det är nog roligt att få sköta om syrrans flickor och speciellt lilla babyn som just nu är dessutom ganska lätt att sköta. Hon är så nöjd hela tiden och det går lätt att byta blöja på henne när hon är så liten och kan vara ganska stilla. Visst är det härligt med små babyn!

Fick också se min lägenhet i dag! Alltså den jag ska flytta till i Borgå. Spännande! Allt nyrenoverat och köket ser ut att bli riktigt fint! Försökte nu redan inreda i huvudet och fundera var jag lägger alla mina saker. Jag vill så flytta redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.