söndag 28 september 2014

HOT & NOT

HOT
Flätor. Behöver jag säga mer? Det är SÅ snyggt och det finns så många olika sorters flätor och sätt att piffa upp sin frisyr med flätor! Jag bara ääääälskar alla frisyrer med flätor! Jag önskar jag själv kunde vara bättre på flätor och kunde göra liknande frisyrer åt mig själv. Det är snyggt till vardagen och till fest. När jag ser bilder på långa, tjocka flätor så önskar jag att jag själv hade lika långt och tjockt hår, för det ser så härligt ut! Men flätor passar i alla hårlängder och det är inte endast för dem som har långt och tjockt hår.

Jag tänker börja öva mera på flätor och försöka piffa upp mina frisyrer här efter med snygga flätor!


NOT
Eyebrows gone bad, jaiks! Ögonbryn trenden har varierat ganska mycket under åren. Minns när jag var yngre så var det pop att ha riktigt smala och tunna ögonbryn, nu senaste åren är det snyggt med tjocka och mörka ögonbryn. I modevärlden har det också varit pop med helt ljusa och blekta ögonbryn.

Jag tycker att allt är snyggt med måtta. Samma sak gäller ögonbryn. Jag tycker inte de ska vara självritade, smala och konstig form. Men jag tycker inte heller de ska vara riktigt stora och mörka. Jag tycker ögonbryn där mitt emellan är snygga. Alla vet vi hur viktiga ögonbrynen är för vårt ansikte och för att uttrycka våra ansiktsuttryck. Ni har säkert sett bilderna på kändisarna där de har photoshoppat bort ögonbrynen och alla ser sjukt konstiga ut? Så ögonbrynen är viktiga och det är också så stor skillna på människor och ansikten och hurdana ögonbryn passar vem. Visst finns det personer som passar bra i större och mörka ögonbryn, men inte alla. Samma sak gäller den där smalare versionen. Det gäller att hitta det som passar en själv.


Men bara för att något är en trend betyder inte att det passar just dig. Så gå inte efter de här trenderna som förändras hela tiden, för det kanske inte passar dig alls. Jag menar det är ganska illa att göra en stor förändring i sitt ansikte, för ifall det misslyckas så kommer nog alla att märka det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.