torsdag 6 november 2014

FLICKIGA VERKTYG

Hihi, fick min första födelsedagsgåva i dag! Pappa vet nog vad jag behöver. Nämnde åt honom i början av veckan när han hjälpte mig med flytten att jag kanske skulle behöva lite verktyg att ha här hemma (fast jag kommer knappast att använda dem själv så mycket, haha). Så skämtade jag att jag skulle nog behöva en rosa verktygslåda, den flickigaste som finns! I dag köpte han en sådan åt mig och jag fick den nu redan, fast det är några veckor kvar till min dag. Helt perfekt!


Vi fixade mycket med pappa i dag. Vi har varit och handlat till Kungsporten och fick allt det där tråkiga fixat. Köpte ny dammsugare, digibox till tvn, alla sladdar som behövs till tvn, pappa skruva fast taklampan i tamburen och jag köpte köksknivar. Nu borde allt det där tråkiga tekniska vara fixat här i hemmet! Måste bara vid något skede ha någon och hänga upp lite tavlor och speglar sedan när jag bestämt var jag vill ha dem.

Har haft huset fullt i dag när min syster och barnen har varit här på besök. Efter några timmar med 6-7 personer i 39 kvadrat så börjar man nog bli stressad och vill ha lite tystnad och lugn och ro. Inte så lätt annars heller att ha en ivrig och livlig tvååring i en liten lägenhet, speciellt då hon ritar med kritor och vill i misstag röra överallt med sina smutsiga händer, haha. Märker att jag har blivit mycket mera pedant nu när jag bor ensam. Är mycket mer noga med att ha städigt och ordning, fast jag nog har lite kassar kvar att packa upp. Men fast jag var orolig i början över hur det kommer att bli att vara ensam så mycket, så märker jag nog nu också att det är ganska skönt. Får ha allt för mig själv och göra precis vad jag vill här hemma!

Exactly °°
Bild: weheartit.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.