tisdag 30 december 2014

PATONG BEACH

I dag har vi rest till Patong beach och här har vi bokat två nätter. Guesthouset vi nu bor i är inte riktigt lika fint som våra tidigare, men inte hade vi förväntat det heller för det billigaste priset. Men vi är nära stranden, banglaroad och Jung Ceylon shoppingcentret.

Ikväll tvinnade vi runt i shoppingcentret och runt små gatorna här och shoppade igen lite smått, men mest åt de nära och kära som är hemma i Finland. Något smått måste de ju också få när vi inte kan hämta solen och värmen dit!

Lite svag är jag ännu i kroppen, men orkade ligga på stranden några timmar i dag ändå och shoppa. Vi åt middag på en restaurang och jag beställde kyckling-kokosmjölksoppa med chili (ville ha det starkt!). Fick nog knappt halva soppan i mig fast det var jätte gott. Men magen och matlusten sa stopp och det fick räcka. Matlusten kommer väl tibaka snart hoppas jag.

Det finns nog så mycket jag skulle vilja köpa här, men försöker hålla mig till budgeten så länge som möjligt! Sista dagarna hamnar jag kanske lyfta lite pengar ifall det kniper sig. Men underligt bra klarar vi oss med vår dagliga budget som ligger mellan 20-25e. Då är boende i princip med räknat i det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.