torsdag 22 januari 2015

MITT ÅR 2014

Jag vet inte om det är lite försent att skriva en årsresumé om förra året, men tänkte ändå dela med mig lite kort om mitt år 2014. Lite vad som hände egentligen året 2014 i mitt liv och hur tycker jag själv att mitt år var.

👌👍
* januarimånaden var jag i Thailand på bartenderutbildning. Helt det bästa jag varit med om! Ångrar ingenting!

* våren gick i skolan och på studiefester. Lite tung vår hade jag...

* sommaren började med ett helt nytt sommarjobb! Jätte spännande och det var också ett av de bästa besluten jag gjort i mitt liv.

* mitt parförhållande efter fem och halvt år tog slut. Det var ett gemensamt beslut, men ändå tungt och jobbigt för oss båda.

* jag lärde känna helt supersköna personer på mitt sommarjobb och fick nya vänner som jag redan kan säga hör till mina närmaste och bästa vänner.

* gick på helt superroliga sommarfester och hade en skön sommar.

* hade ganska svårt i slutet på sommaren och början på hösten. Visste inte vad jag ska göra och hur jag ska bo. Hamnade sedan vänta på min flytt länge och det ledde till att jag faktiskt bodde hemma hos mamma i ett halvt år.

* flyttade bort från Vasa lägenheten och skrev mig som Borgåbo. Jag är alltså inte längre inskriven i Vasa!

* firade min födelsedag på en kryssning med de härligaste tjejerna som finns! #krybätytöt

* jobbade och fick äntligen bo i min egna lägenhet helt för mig själv!

* hade inflyttningsfest och efter det förändrades mitt liv helt totalt.

* jag blev kär. Det var inte alls meningen och jag trodde inte ens att det var möjligt. Det hände helt som i filmer och i böcker där man läser om otroliga kärlekshistorier. Det bara sa klick och vi båda föll pladask. Har aldrig trott att man kan hitta någon som man passar så perfekt ihop med och att man kan bli så fort kär, liksom helt hopplöst och äckligtgulligt kär.

* jag åkte på backpack-resa med Prillan till Thailand. Heeelt super! Värt varje slant!

* firade det nya året i Thailand med hundratals om inte tusentals människor på Patong beach.

Så mitt år 2014 var fullt med förändringar. Gick från att ha varit i ett stadigt parförhållande till singel och ensamboende. Från Vasabo till Borgå. Från att ha vetat precis hur mina år kommer att gå, till att inte veta ens hur min nästa vecka ser ut! Från att varit deppig, nedstämd och tappat mig själv, till att vara kär och en helt annan person som är mycket gladare och positivare. Som är lycklig.

bilder: weheartit.com 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.