måndag 5 januari 2015

MY FIRST TATTOO

Nu har jag äntligen gjort det! Min hud har blivit ett konstverk. Jag har funderat på tatuering fram och tillbaka så länge, och min åsikt har ändrats hit och dit men nu äntligen fick jag det gjort. En text som betyder mycket åt mig.

Det har varit svårt att hålla det hemligt. Visste redan i början av resan att jag kommer att laga en tatuering, men endast Prillan och en annan visste om det. Jag är så dålig på att hålla hemligheter, men klarade av det!

Prillan gjorde sin tredje tatuering, en härlig, simpel och vacker och den passar perfekt på henne!

Jag är av den åsikten att det ska finnas en mening bakom tatueringen. En orsak varför man valt just den bilden eller texten. Fågeln symboliserar frihet och texten innebär att jag vill resa och leva livet fullt ut. Jag vill känna att jag kommit långt i livet och att jag är omringad av människor som får mig att göra allt jag vill i livet. Som kämpar mig att nå mina mål och drömmar.

Jag är nöjd med min första tatuering. Kanske det blir min enda, eller så skaffar jag flera. Har nog lite ideer på flera så får se. Tycker det var så spännande!!! Förstår nog att folk blir lätt beroende av tatueringar. Det är en så spännande och härlig känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.