tisdag 19 maj 2015

HEALTHY FOOD INSPO

oh my god 😻
Vi har börjat lite med hälsosammare vanor nu efter vår resa. Vi bestämde oss för att se till att hinna träna minst 3-4 gånger i veckan, endast äta ohälsosamma grejer på veckosluten och se till att vår kost innehåller rikligt med proteiner och grönsaker. Jag ska se till att dricka ordentligt med vatten och äta mindre bröd och pasta, potatis och ris. Med mindre så menar jag att inte varje dag äta sådant, utan endast någon gång i veckan.


Så först var det lite svårt att komma på vad vi kan äta. Vi köpte kvarg, frysen full med bär, frukt, gröt, ägg och citron. Menyn den här veckan är wok med höna och fullkornsnudlar, grönsakspurésoppa med morot, rödbeta och selleri och kycklingsallad med spenat, fetaost, rödlök och annat gott. Varje morgon gör jag min hälsosamma smoothie med chiafrön, proteinpulver, bär, mjölk och maca pulver.

♥

Delicious and healthy!

healthy food

fit | via Tumblr
Bilder: weheartit.com

Så bjuder på lite inspirationsbilder åt er också, för själv behöver jag också lite inspiration till goda, hälsosamma måltider. Jag tycker det är härligt att lite försöka förbättra kosten. Kroppen mår genast bättre och jag vet att jag aldrig skulle ha tålamod eller ens lust att börja räkna kalorier, gram mängder på mat eller något liknande. För mig räcker det att det är grönt, lätt, proteinrikt och viktigast av allt GOTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.