måndag 1 juni 2015

FLOWERS EVERYWHERE

Det har hänt mycket igen och tiden går så fort att jag vet inte hur jag ska hinna med allt! Hade sista dagen på dagis förra veckans fredag och kom hem därifrån med händerna fulla med blommor och fina gåvor av barnen! Så har haft fullt upp med att plantera om dem och ordna på balkongen. Fick ett gåvokort till Plantagen av mina härliga arbetskamrater, så fick köpa en massa nya krukor och en ampel. Har nog aldrig haft så här mycket grönväxter hemma!


Har blivit förtjust i silver i inredningen, så har en stor fotoram i silver med bilder från vår resa. Så hitta jag en superfin silverkruka i Plantagen som passa så perfekt in här!

Också blåa krukan är ny, för är så besatt med blått, vitt och silver så försöker hitta fina detaljer i de färger.

Hyllan byggde vi hos mamma på lördagen och jag blev jätte nöjd med den! Do it yourself, så som det sägs. Den passar perfekt på balkongen då den inte tar så mycket utrymme och jag kan ha mina örter och växa där. Lackade den också med en naturlig träfärg, för tycker det passar bäst. Bordet som syns lite på förra bild ska också lackas till samma färg. Färgen räckte inte till hela, så endast halva av den är lackad. 

Annars så börjar hemmet bli igen mer och mer hemtrevligt! Drömmer ännu om ett nytt sofföverdrag, som skulle ge lite mera färg här hemma. Typ beige, ljusgrå eller kanske också någon härlig ljus turkos! Har börjat se för mycket vitt nu när väggarna är vita och så många av möblerna är vita, så behöver få lite andra färger in hit! Tavlor på väggen skulle såklart också pigga upp det lite grann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.