onsdag 17 juni 2015

PÅ GOD VÄG...

Jag funderade länge ifall jag ska publicera de här bilderna, för jag är ingen fitnessbloggare, ingen bikinimodell eller någon vältränad person överhuvudtaget. Men väljer att visa de här bilderna, för vad ska jag gömma? Det här är jag och jag har faktiskt lite jag vill skriva om angående de här bilderna.
Jag började träna igen ordentligt vid halva mars, då jag skaffade gym medlemskap. Har alltid haft något jag viljat ändra på min kropp, något jag inte varit helt nöjd med. Så jag började träna igen ordentligt, tänka mera på kosten och faktiskt göra det här till en livstil. Inget "jag ska bli fit för sommaren, sedan slappa igen hela hösten och vintern..". Och jag tycker vi har med Jonas lyckats bra med det! Vi äter hälsosamt, har bara några fuskdagar i veckan och vi peppar varandra till att träna. Vi har också börjat springa tillsammans. Vi sprang på lördagen lite på 7km och det kändes så bra! Jag springer så mycket bättre med honom! Har dessutom gjort rekordtid på 5km länk! Vi sprang den på 33 minuter (eller jag sprang min rekordtid, Jonas springer nog vanligtvis fortare men när vi springer tillsammans så springer vi mera i min takt).

Jag tog mina mått för ca två månader sedan, och mätade mig ganska tätt då när jag tog de måtten. Blev lite besviken då jag inte fick fort resultat. Så sedan slutade jag mäta mig för en tid. Mätade mig igen efter att det gått exakt två månader, för tänkte att nu ska jag nog se några resultat! Och det såg jag! Hade tagit mått på hela kroppen och överallt hade jag fått några cm bort! Wow, vilken känsla alltså! Träningen börjar ge resultat!

Själv är jag ganska blind och ser inga förändringar i spegeln. Men Jonas började säga att mina ryggmuskler blivit mycket bättre och att han märker små förändringa i min kropp. Så jag tog några bilder och har börjat titta lite noggrannare. Alltså jag har faktiskt fått lite ryggmuskler! Jag som aldrig haft några ryggmuskler...! Helt superhärligt att verkligen se resultat..! För jag är ju sådan som förväntar mig resultat efter en kort tid och blir ganska fort besviken på om jag inte ser några resultat alls. Men nu har jag äntligen märkt att visst förändras kroppen och att jag bygger nog muskler och kroppen blir fastare, men det tar sin tid och kräver en hel del svett och slit.

Så jag rekommenderar verkligen att ni som tränar och vill se resultat; ta bilder på er själva och ta måtten, men förvänta inga större skillnader efter en vecka eller så. Det tar tid. Plus att skippa vågen, för den har inte visat något åt mig bara stora tal som jag aldrig trodde jag skulle se på vågen. Men har fått blunda för det och bara gå efter sunda förnuftet och hur kroppen mår. För jag vill inte se på vågen och börja banta ner min vikt, för det är inte orsaken till varför jag tränar. Jag tränar för att må bra, orka bättre och för att känna mig stark och snygg i min kropp.

Måste säga att motivationen till att fortsätta träna, äta hälsosamt och överlag ändra på livsstilen blir nog mycket starkare när man ser resultat. Do it with passion, or not at all!

1 kommentar:

  1. You go girl! Härlig känsla det där. Jag har nyss märkt att jag har axlar, de syns lite nu! Så nån nytta har det varit med styrketräningen.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.