lördag 15 augusti 2015

LEFKAS BILDBOMB 2

Vi skulle på båtutfärd på onsdagen, men det blev inte av. Vi hann komma på härliga båten där vi alla hade egna solmadrasser och där låg vi och solade och väntade på att båten skulle starta. Sedan kom en man och sade åt oss att det är fel på motorn, båten kommer inte kunna åka iväg att vi får hoppa på en annan båt (sämre, där man hamnade sitta inombords) eller så få pengarna tillbaka. Så vi beslöt oss för att byta dag och åka på lördagen istället. Så vi bestämde oss för att gå till Nidri vattenfallet, som skulle ligga ungefär 4 km från vårt hotell.

Grekland har säkert lite längre kilometrar än vi, för länken fram och tillbaka till vattenfallet blev 11 km. Men det var ju bra motion för oss! 
Det har varit så het och torr sommar i Grekland så det var inte så "mäktigt" vattenfall, men mysigt och svalt inne mellan bergen.
  

Svetten rann på oss och jag bara måste ta ett dopp i härliga blåa vattnet där. Det var ganska kallt jämfört med till exempel havet, men det var skönt och uppfriskande. Lite once-in-a-lifetime grej ju att simma där.



Jag har varit till Rhodos två gånger tidigare, så det här var min tredje gång till Grekland. Jag kan fortfarande hålla med om att Grekland är ett av de vackraste och finaste länderna som finns! Jag tycker om kulturen där och människorna är så fina och trevliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.