tisdag 10 november 2015

FESTLIG KLÄDSEL?




Lite sent kommer de här bilderna, men så här såg jag alltså ut på Halloween då vi bjöd min syster och hennes make ut på bröllopsmiddag till Alba Rio. Röda läppar, rakt hår, svag ögonsmink, glittrig gråsvart klänning och svarta strumpbyxor. När har jag någonsin sett ut så här? Väldigt annorlunda, men känner mig mer och mer bekväm i lättare smink och målade läppar.

Det här att klä sig festligt tycker jag blir svårare och svårare med åren. Jag vet inte vad det beror på, men tycker mitt klädskåp blir sämre och sämre hela tiden och jag har inget fint och festligt där. Den här klänningen jag hade på mig har jag haft en gång tidigare, på min födelsedag förra året då vi åkte på kryssning med tjejerna. Nu tycker jag inte alls mera om den, så den ska jag sälja eller skänka bort.


Jag vet inte egentligen mera HUR jag vill klä mig då jag ska klä mig festligt. Borde kanske inskaffa lite flera little black dresses, för det är nog det som fungerar bäst. Svart går alltid och det kan man piffa upp på så många olika sätt.

Jag tycker om att klä mig fint och försöker hela tiden hitta på nya kombinationer i mitt klädskåp, men tycker alltid att mitt klädskåp innehåller bara vardagliga kläder. Nästa plagg jag köper måste absolut vara något lite mer festligt! Jag får lov att sluta köpa tröjor och andra basic kläder nu för ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.