måndag 22 februari 2016

GLASSES AND REDLIPS


 Jag brukar använda smink varje vardag när jag jobbar, för jag tycker om att sminka mig och tycker att åtminstone mascara gör mina ögon finare. Det här är ett veckoslut, som jag bestämde mig för att vara utan smink men istället måla läpparna röda, för att ändå se lite piggare ut. Jag hade även glasögonen på mig den dagen, då jag skulle shoppa lite i stan och jag blir ibland så yr av att gå runt i butiker utan mina glasögon. Jag tyckte att den här looken såg ganska bra ut! Simpelt och snyggt. Inte kanske riktigt en vanlig look för mig.

Röda läppar är inte så ovanligt för mig mera, men att våga prova på något mera i orange eller lila nyans är nog för häftigt för mig fortfarande. Men jag tycker läppstift är såå fint! Lite opraktiskt nog, men fint. Är också fortfarande helt kär i mina glasögon! Men det är nog ovant att använda dem en längre tid. Nu använder jag dem alltid när jag kör bil, ibland när vi går och handlar eller när jag vet att jag kommer att röra mig i butiker eller bland folk. Men det är nog ganska ovant ändå. Jag som hade önskat att jag aldrig behöver köpa glasögon, hihi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.