söndag 13 mars 2016

BREAKFAST

Proteinpannkakor är något vi gör alltid då vi vill ha något extra gott till frukost, mellanmål eller kvällsmål. När man har ett litet sötsug, så går det perfekt! Bilden ovan tog jag tidigare den här veckan då vi hade färska buskblåbär hemma, nami. Med lite jordnötssmör, banan och buskblåbär så slank den portionen ner mycket fort!

Jag har haft ett mycket lyxigt veckoslut, för Jonas har sagt att jag får ligga kvar i sängen och han har gjort morgonmål. Åh, vilken lycka att få ligga lite längre i sängen och sedan stiga upp till ett färdigt dukat bord. På lördagen fick han välja vad vi åt, så det blev ett stekt ägg, lite vitlöksbatong som blivit kvar och så fruktsallad. Han är riktigt tokig i fruktsallad och vi har haft mycket frukt hemma nu när det har varit så bra erbjudanden på frukt i citymarket. Det har varit härligt att sitta vid frukostbordet när solen skiner ute och dagen ser ut att bli toppen!

Lördagen blev vi bjudna på mat hos pappsen och därefter körde vi till mamsen en sväng och kvällen låg vi på soffan och såg på film. Tumme upp för den dagen!

I dag fick jag säga vad jag ville ha för frukost och jag ville ha smoothie och proteinpannkakor med jordgubbar vi köpt. Lite jordnötssmör såklart och banan till. Omnomnom vilken delikatess! Vi har haft en helt toppen dag i dag med Jonas. Vi steg tidigt upp, åt denna perfekta frukost och så har vi städat och ordnat här hemma. Därefter gick vi på en springlänk, sedan träffade vi Nea och Topi och gick ut och äta till Seireeni med dem.

Känns att vi har hunnit med massor i dag! En otroligt skön söndag kan jag säga. Ikväll ska vi kolla någon film och kanske äta lite fruktsallad igen till kvällsmål. Har nog hunnit njuta detta veckoslut och samlat krafter till en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.