tisdag 11 oktober 2016

GLUTENFREE CLUB SANDWICH

Vi har smakat på två av tre Schär glutenfria bröd jag fick hemskickat via Buzzador. De vi smakat på var de mörkare varianterna, så kvar har vi det ljusa brödet. Jonas gjorde club sandwiches åt oss en dag, med skinka, cheddarost, gurka, tomat, bacon och hemgjord majonnäs. Vi byggde ihop smörgåsarna och sedan stekte vi ännu dem en stund på pannan. Det blev helt sjukt gott! Jag märkte nog ingen skillnad med "vanligt" bröd och det här som var glutenfritt. Det här var mjukt, gott och hade passligt med tuggmotstång. Det enda som jag kan säga som minus med det här brödet är att de är väldigt tjocka skivor. Speciellt ändorna är väldigt tjocka, så vi kunde också skiva dem på hälft. 


Jag åt också till frukost på söndagen en skiva bröd, som jag endast hade rostat en stund. Också gott på det sättet! Det enda jag märkt med brödet är att det är så mjukt att det kan vara svårt att smöra brödet, men så är det ju alltid med färskt och mjukt bröd. Jag tycker det har varit passligt mättande också, så att en eller två skivor är nog helt tillräckligt. Medan andra butikens bröd kan vara lite smaklösa och inte så mättande.

Kan nog rekommendera detta bröd ifall någon är nyfiken på att smaka på glutenfritt bröd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.