tisdag 15 november 2016

EFTER FRISSAN

Obs, alla bilder är tagna ikväll efter frissan, men endel är med telefonen andra med kameran och så finns det utan blixt bilder och med blixt bilder. Där märks det ganska bra hur olika det ser ut beroende på ljuset.

Frissan fixade alltså mera slingor i roten och så bara fixade hon till färgen jag hade, dvs. hon lade inte så mycket färg i håret utan mera klarnade upp den gamla och sedan lade hon strawberryblonde toning i. Jag ville ha det lite i olika nyanser nu till vintern, fast jag först hade tänkt att jag vill ha det riktigt pärlblont igen, men efter att jag sett lite bilder på olika hårstilar så tänkte jag att frissan kan få välja. Nästa sommar vill jag ha det riktigt pärlblont igen, till bröllopet, så roligt med lite annorlunda nu på vintern. På bilderna utan blixt ser det ganska rosa/ljuslila ut, medan bilderna med blixt ser det ganska blont ut. 
Jag är jätte nöjd med håret! Jag var annars också väldigt nöjd med den här frissan för hon var väldigt trevlig och pratglad. Priset var inte heller så illa när färgningen kostade 75e. Vet inte när jag senast kommit så billigt undan när jag färgat håret! ☺

Frissan tyckte också att det blir bättre att lämna av min utväxt lite, och endast piffa upp det lite där, för att det ser naturligare ut och då blir inte hela huvudet så lysande ljust, haha. Det tyckte jag också är bra, för vill inte att min rot ska lysa ljus, nu när det är vinter och jag är lite blekare. Hoppas lockarna hålls i håret under natten, så är jag färdigt fin för jobbet i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.