lördag 19 november 2016

FLUNSSA BOTMEDEL

Flunssan har hittat mig och jag har fått hitta på snabbt olika sätt att försöka få den att inte stanna kvar och bli värre. Morgonen börjar jag med en shot. En shot med massor ingefära, citronsaft och lite honung. Yummy är det dessutom! Jag älskar ju ingefära och citron kombinationen. Den ska hoppeligen ge sparken åt flunssan. På kvällarna har jag också druckit te eller bara varmt vatten med ingefära, citron och honung i. Mmm, mums!

Sedan hoppas jag vår supersmoothie på morgonen gör sitt och så köpte jag ännu lite mera frukt jag ska försöka få i mig, så jag faktiskt får vitaminer. Vi hade diskussion om vår kost med vår pt denna vecka och han sa åt mig att jag borde äta mera frukt. Den enda frukten jag får i mig är det vad vi lägger i vår smoothie. Ibland har jag det lyxigt och äter granatäpple med havregrynsgröt. Annars så hade jag inte så mycket jag behöver ändra i kosten. Bara att se till att jag alltid får i mig mellanmål, till exempel nötter eller frukt och att jag ska äta mera de dagar jag tränar och mindre de dagar jag inte tränar.

Igår fixade jag lite extempore en tapaskväll åt mig, Jonas och Joni. Joni kom till oss för att se på film, så jag fixade lite smått lyxigt åt oss. Vi hade varit på en snabb glöggrundan i stan med Lotta och vi fick iden att gå och handla tapasgrejer tillsammans. Jag var så sugen på olika skinkor och ost och oliver, så jag fick det jag ville ha. Köpte också två vitlöksbatonger åt pojkarna, som de fixade till sig med lite extra ost och kött i, haha. Sedan lite vindruvor och pepperonikorvar till. Nami nami! Allt smakade gott, fast vi saknade rödvinet och fick nöja oss i vatten. Tyvärr var filmen ganska usel som vi valde... Tyckte inte alls om slutet och den var ganska enformig och tråkig. Den hette Buried och enda skådisen som fanns med var Ryan Reynolds och filmen handlade om det när han blivit begravd levande och han skulle försöka komma bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.