söndag 27 november 2016

LILLAJUL

Igår tvinnade vi med Jonas i butiker, då det var fortfarande många som hade Black Friday erbjudanden. Mest var vi ute efter julklappar, men det slutade ändå med att Jonas hittade massor med kläder åt sig själv, då både H&M och Dressman hade bra erbjudanden. Jag fyndade dessa härliga stövlar från Seppälä. Jag trodde de skulle vara -40%, men när jag kom till kassan och frågade om saken så sa försäljaren att de inte är, men hon kan nog sälja dem billigare åt mig. Jag hann bli väldigt besviken en bråkdels sekund, men överlycklig när hon ändå ville sälja dem för 36e åt mig. Så jag fick nya stövlar, som egentligen kostar 60e, för ynka 36e! 😍

På kvällen bjöd Jonas mig ut och äta trerätters, för att fira min födelsedag. Vi bestämde oss för Rafaels Steakhouse, för att ge dem ännu en chans. Jag har tidigare varit besviken med maten och servicen där, så jag visste inte riktigt vad vi skulle förvänta oss. Servicen var lite si som så. Jag tycker inte om när servitörerna byts hela tiden. Vi hann ha fem olika servitörer den tiden vi var där, så inte tycker jag att servicen var så bra då när vi inte kunde skapa någon desto mer diskussion och connection med vår servitör. Men de skötte nog sitt jobb riktigt bra, alla var trevliga. Maten var nog ändå bra. Inget hejdundrande, men nog god och smaklig. Jag åt scallops till förrätt, oxytterfilé med getost till huvudrätt och till efterrätt pavlova. Förrätten var riktigt bra, fast jag åt inte bröden som kom till utan egentligen åt jag två scallops och lite rucolasallad. Biffen var perfekt som jag fick och den var jag verkligen nöjd med. Efterrätten var igen något väldigt skumt. Pavlovan kom i ett dricksglas och överst var där så mycket grädde att det nästan svämmade över. Bären var under grädden, så dem såg man ju knappt. Vitchokladmoussen och marängen fick man gräva efter i glaset. Den var nog inte någon fin portion, men smakade nog gott. Hade bara förväntat mig en fin portion, då jag såg en creme brüle gå förbi som såg så fin ut med bären utanpå.

Jag kan nog tänka mig att gå dit igen och äta, men själva upplevelsen var inget extra och det som jag åt behöver jag nog ändå inte beställa pånytt. Jag har mer och mer börjat uppskatta bra service och att det är nog servicen som gör maten också lite godare, för när jag känner att jag får bra service så då känns hela upplevelsen bättre och maten likaså.

Efter maten träffade vi ännu min mamma och hennes man på bistro sidan och drack ett glas. På bistrosidan trivs jag bra, det är väldigt mysigt och stämningsfullt där. Dit kommer jag nog att gå på glögg ännu kring julen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.