onsdag 9 november 2016

RETROCRUISE

Förra veckoslutet åkte vi ett gäng på sex pers på Sverige-kryssning. Första kvällen hade jag på mig min nya klänning och här är enda bildbeviset som finns på den. Vi hade bokat buffé till första kvällen. Jag var redan förberedd på att jag säkert lider av matkoma efteråt, men den här gången hände det inte. Viking hade riktigt bra buffébord och jag åt för det mesta fisk, kött och grönsaker. Den här gången så gungade båten inte ens, vilket säkert också var en stor orsak till att vi alla mådde bra före och efter buffén.


Första kvällen slutade väldigt sent in på morgonnatten, för vi hade så kul på dansgolvet. Nästa morgon vaknade vi med mild huvudvärk och lite trötta efter bara några timmars sömn, men det var Stockholm som gällde. Hade tänkt att jag vill köpa iaf skor, men hittade ingenting i Stockholm. Ingen av oss hade heller lust att shoppa, så vi tvinnade i några timmar före vi sedan bestämde oss att åka tillbaka till båten. Vi hade dessutom yrat en tid redan påvägen mot centrum, för ingen av oss visste riktigt hur vi skulle hitta dit från Viking terminalen, haha. NU vet vi. 

Det var Retrokryssning, dvs. 90-tals tema, vilket vi egentligen inte hade tänkt på när vi bokade. Men när vi väl visste om det så tyckte vi att vi går all in och klär oss enligt tema. Superskoj att klä sig i 90-tals kläder! Jag hade nya vita skor, knästrumpor, jeansshorts med hög midja, bälte, bältväska, Mickey-mouse skjorta och en stor jeansjacka. Dessutom hade jag håret uppsatt med en scrunchie.

Vi fick en hel del blickar och kommentarer om hur roligt vi var klädda. Vi var nog verkligen inte de enda som klätt ut sig, utan båda kvällarna såg vi folk som faktiskt satsat och klätt sig enligt tema. Någon fick väl också pris för bästa klädsel?



Tro eller inte men bältväska är väldigt behändigt och jag tycker absolut det borde komma tibaks i mode! Haha, alltså sjukt bra ju att ha sin telefon och plånbok i bältväskan där framme och inte behöva bära runt på en handväska. Jag har använt min bältväska ibland när jag är ute och springer ensam för då får jag lätt telefonen och hemnycklarna med. Men alltså varför skulle det inte kunna komma nya, snygga partybältväskor?! Jag skulle nog gå med i den trenden :D


3 kommentarer:

  1. Jättesnygg klänning! Vill också ha! 😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från H&M 😉👌🏻

      Radera
    2. Ja läst de så måste kolla direkt men den fanns int på nettin 😭 bara em liknande utan metallringana men den va ju int lika snygg...

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.