torsdag 10 november 2016

WORK WORK WORK WORK

pull-ups, mucsle, and trening -kuva
Veckans PT träningar är done! Nu har vi tränat fyra veckor/6 gånger, men fast det inte har varit desto mera så har jag själv märkt (och min pt) att jag redan blivit starkare och bättre. Han har ökat vikter åt mig och jag känner själv också att jag orkar mer.

I dag pushade han mig igen med de här j*vla pull upsen (bilden)! Hahah, supertuffa men supereffektiva också. Jag klarade av mycket mer i dag än vad tidigare. I dag hade han mig att göra tre sets och helst 8 reps. Alltså 3x8. Första två varven gick helt ok, sedan sade han att sista varvet bara jag orkar 6 så är det bra. Nå när jag klarade av sex, så sa han "one more" och jag kämpade en till. Efter det sa han igen "one more!" och så det blev ändå 8 på det sista varvet också. Det tänkte ploppa ut lite fula svordomar ut mig när han ville ha mig att göra en till igen när jag trodde jag skulle dö, men det kändes ju superbra efteråt. Och han hjälpte nog lite vid de sista. Men jag klarade alltså av att göra 24 pull ups och det låter ganska sjukt bra för mig!

Han får mig att faktiskt pressa och kämpa, så som jag aldrig skulle göra när jag tränar ensam. Jag har nog aldrig tidigare haft den motivationen att jag kunde pressa mig själv att göra ännu två till när jag tror att jag håller på att dö. 

Känns nog tufft och bra att träna tillsammans med våra två ptn. Egentligen är Milos vår PT, men hans fru som är systers kompis brukar vara med och träna och hon är supertuff och pushar mig extra mycket. Hon kan vara den där tuffare ibland också ;)

Väntar så på att få mera synliga resultat!
fitness, workout, and motivation -kuva
bilder lånade från weheartit.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.