måndag 12 december 2016

CHANGES IN MY BODY

För några veckor sedan skrev jag att jag redan märker skillnaden när vi tränar, att jag har blivit starkare och bättre. Jag skrev förra veckan att jag redan ser resultat när vi tog foton och måtten på oss. Nu börjar jag också känna av skillnaderna i vardagen. Magen känns spändare och speciellt mina byxor har blivit lite lösa och stora vid magen och höften. Kläderna känns annars också bekvämare och inget spänner någonstans.

Jag har haft lite ont och styvt i ryggen och jag har haft väldigt styva axlar och mycket knölar i ryggen. Jag besökte en osteopat förra veckan och hon märkte att jag hade spänt på högra sidan och svårare med att luta mot den sidan. Hon fick lite knakat min rygg och det lättade lite, men hon sa att där fortfarande fanns spänningar. Jag borde ännu gå och visa det och hoppeligen få det att bli bättre.

Jag vill verkligen få min kropp i skick och välmående. Jag vill inte vara styv, sjuk eller ojämn i min kropp. Min pt är väldigt duktig på att lära oss hur vi ska använda våra kroppar och vad vi ska undvika för fel när vi tränar. Det är alltid lika intressant och roligt att träna, då han kan berätta så mycket sådant jag inte vetat om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.